کد مطلب: 119989
ماجراي نامه‌ به ميرحسين بعد از ۹دي
تاریخ انتشار : 1393/10/07 10:03:58
نمایش : 1545
عضو مجلس خبرگان رهبري معتقد است «حرمت‌شکنان روز عاشورا» گوساله سامري بودند چراکه گوساله سامري باعث گرايش يک عده به شرک شد و اينها نيز خواستند جامعه را به شرک و توجه به استکبار سوق دهند و عزاخانه امام حسين(ع) را آتش زدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزهاى سال، به طور طبيعى و به خودى خود همه مثل هم‌اند؛ اين انسان‌ها هستند، اين اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدت‌هاست که يک روزى را از ميان روزهاى ديگر برمي‌کشد و آن را مشخص مي‌کند، متمايز مي‌کند، متفاوت مي‌کند و مثل يک پرچمى نگه مي‌دارد تا راهنماى ديگران باشد.

روز نهم دى هم از همين قبيل است؛ يعنى برخاسته از بصيرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است.

نهم دي ۸۸، حادثه کوچکي نيست بلکه آن حرکت عظيم و ماندگار مردمي، شبيه حرکت بزرگ ملت در روزهاي اول انقلاب است و بايد تلاش شود در «سالگرد اين حماسه»، حرف اصلي ملت ايران، يعني حرکت در سايه دين و تحقق وعده‌هاي الهي تبيين شود» امام خامنه‌اي

۹ دي در گذار از ۸ ماه فتنه پيچيده‌، آخرين حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشايندي بود که با آفرينش آن، حلاوت پشتيباني مردم از انقلاب‌شان ذائقه انقلاب اسلامي را شيرين کرد و از پي آن گرد و غبار ۸ ماه آتش‌افروزي در خيابان‌ها و مساجد و پاره کردن عکس امام روح‌الله و شعارهاي ضد فلسطيني و ضد مقاومت و آتش روزه‌خواري علني و حمله به پايگاه بسيج و مردم بي‌دفاع و حمله به اموال عمومي و نهايتاً آتش جسارت به خيام ابا عبدالله در خيابان‌هاي تهران و عزاداران حسيني در هنگامه عزا و ماتم براي امام شهيدشان فرونشست و اينگونه نهم دي به تعبير پير انقلاب پرچم راهنمايي ديگران و روزي «متمايز» شد.

 در پنجمين سالگرد حماسه ۹ دي با انتشار ويژه‌نامه‌اي به بررسي ابعاد مختلف آفرينش حماسه ۹ دي و چرايي مانايي آن در تاريخ انقلاب اسلامي پرداخته ايم.

آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي عضو مجلس خبرگان رهبري را همه به مواضع انقلابي و صراحت گفتار مي‌شناسند، سخنران مراسم تاريخي ۹ دي تهران که در جمع عاشورائيان حماسه نهم دي، موضوع محارب بودن موسوي و کروبي را مطرح کرد و خطاب به آنها گفت که اگر توبه نکنند مردم با آنها به عنوان محارب برخورد خواهند کرد.

امام جمعه مشهد که به خاطر مواضع صريحش در تبيين فتنه همواره مورد هجمه تبليغاتي و رسانه‌اي فتنه‌گران بوده است، در اين گفت‌و‌گو ضمن بيان ريشه‌هاي فتنه ۸۸ به بازخواني زمينه‌هاي ايجاد ۹ دي و ناگفته‌هايي از روز حماسه تهراني‌ها در سال ۸۸ پرداخت که مشروح گفت‌وگوي خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاري فارس با آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي در ادامه مي‌آيد:


 با توجه به اينکه حضرتعالي در سال ۸۸ سخنران مراسم ويژه ۹ دي بوديد فکر مي‌کرديد مراسم ۹ دي ۸۸ در تهران با اين شکوه و عظمت و حضور گسترده مردم برگزار شود؟

آيت‌الله علم الهدي: البته قبل از آن پيش‌بيني مي‌شد چرا که در ايام فتنه، حساس‌ترين مسئله عاطفي و اعتقادي اين ملت که همان مسئله اهانت به ساحت مقدس سيدالشهدا(ع) است مورد هجوم قرار گرفت و فتنه‌گران با حساس‌ترين نقطه گرايش ديني مردم رويارو شدند.حضور ميليوني مردم در حماسه ۹ دي فراتر از انتظار و غافلگيرانه بود با سبقه ولايتمدارانه مردم و همچنين عشقي که به امام حسين (ع) داشتند احتمال برگزاري اين تجمع عظيم و حماسه آفريني بود. به همين منظور به بنده فرمودند به عنوان سخنران اين مراسم به تهران بيايم عليرغم اينکه از استقبال مردم مطمئن بوديم و احتمال تجمع حماسي را مي داديم ميدان انقلاب براي برگزاري اين مراسم انتخاب شد اما حضور جمعيت ميليوني فراتر از انتظار بود و همه را غافلگير کرد چرا که اگر اين تعداد مردم پيش بيني مي شد مطمئنا ميدان آزادي براي برگزاري اين مراسم انتخاب مي شد.

آقاي جنتي از بنده براي سخنراني ۹ دي تهران دعوت کرد

 حضرتعالي به دعوت اشاره کرديد چه شد که شما به عنوان سخنران دعوت شد؟ مگر اين حماسه در مشهد برگزار نشد؟

آيت الله علم الهدي: آقايان در شوراي هماهنگي در خصوص جزئيات مراسم تصميم گرفتند و آقاي جنتي امر فرمودند بنده به تهران بياي۲م نظر اين بود که در اجتماع تهران بنده سخنران باشم حال اگر خصوصيتي هم در بنده تشخيص دادند با آقايان بود و من اطاعت امر کردم. اتفاقا روز ۸ دي در مشهد تجمعي براي اعتراض به رفتار فتنه‌گران برگزار مي‌شد و آيت‌الله طبسي بنا داشتند سخنراني در رواق امام خميني داشته باشند بنا بر اين ما نيز به منظور شرکت در اين مراسم قصد عزيمت به حرم رضوي را داشتم قبل از اينکه بنده بخواهم از دفتر به سوي تجمع بروم عده زيادي در خيابان تجمع کرده بودند با اين جمعيت زياد بنده مجبور شدم پياده عازم شوم جمعيتي که براي رفتن بنده به حرم جمع شده بودند جمعيتي بالاي ۳۰ هزار بود؛ با ورود ما رواق و صحن مالامال از جمعيت شد و همگي از بيانات توليت آستان مقدس امام رضا(ع) استفاده کرديم و آنجا اعلام شد اصل راهپيمايي ۹ دي است و بحمدالله راهپيمايي مشهد هم آبرومند بود. حتي استدلالات قرآني پاسخگوي هيجان عظيم مردم نبود.

*جمعيت مردم در ۹ دي از پل چوبي به بعد متراکم بود

در خصوص مراسم ۹ دي تهران ناگفته و خاطره‌اي داريد؟

آيت‌الله علم الهدي: پس از برپايي مراسم عزاداري در روز ۹ دي بنده سخنراني‌ام شروع شد فکر نمي‌کرديم همچين جمعيتي حضور پيدا کند در ساختماني که ما نشسته بوديم بنده به خاطر مسائل جسمي نمي‌توانستم از پله بالا بروم اما مسئوليني که به پشت بام ساختمان مي‌رفتند گفتند تقريبا از حوالي پيچ شميران و پل چوبي جمعيت متراکم و کند است.

مسير راهپيمايي نيز از ۴ طرف اعلام شده بود که از جايگاهي که ما مستقر بوديم فقط ميدان انقلاب تا پل چوبي قابل مشاهده بود طرف ميدان آزادي و اميرآباد و کارگر از جنوب را نمي‌ديدند براي ما واقعا جمعيت قابل توجه بود. نکته ديگري که در آن روز احساس کردم اين بود که بنده صحبتم را با استدلالات قرآني شروع کردم اما ديدم مردم شور و هيجاني دارند که با اين سخنان آرام نمي‌گيرند و به جريان حماسي بيشتري احتياج دارند و ما پاسخگوي اين احساس و هيجان مردم نيستيم و هر چقدر هم که مطلب قوي و منطقي و تکيه‌گاه حرفهايمان آيات قرآن و تفسير آن باشد پاسخگوي هيجان عظيم مردم نيست چرا که مردم از اتفاقات آن روزها طوري به درد آمده‌اند که اينگونه صحبت‌ها و سخنراني‌ها آنها را اشباع و ارضاء نمي‌کرد؛ اين احساسي بود که نسبت به وضعيت مردم داشتم.

*اهانت‌کنندگان به عزاخانه سيدالشهدا همچون گوساله سامري عمل کردند

 يعني اين شور و حال جمعيت نهم دي در صحبت‌هايتان تاثيرگذار بود يا همان چيزي که از قبل آماده کرده بوديد را ارائه داديد؟

آيت‌الله علم الهدي: خير بنده که حرف خودم را مي‌زدم منتهي بعضي‌ها فکر کردند بنده به خاطر هيجان مردم احساسي شده‌ام و به اين دليل جملات و تعابير تندي را گفتم اما اينجوري نبود؛ بنده آنجا به نظر خودم کلام تندي نگفتم اما جمله‌اي که پس از آن خيلي‌ها دست گرفتند اين بود که «چرا شما در تجمع ۹ دي فتنه‌گرها را به "بزغاله و گوساله" تشبيه کرديد» در حالي که بنده فتنه‌گران را نگفتم و تعبيرم حساب شده بود من اين حرف را به سران فتنه و جريان فتنه نگفتم، گفتم شما کاري‌ کرديد که يک عده بزغاله و گوساله بريزند و عزاخانه امام حسين(ع) را آتش بزنند بنابراين روي سخنم با جمعيتي بود که اهانت کردند علت اين تعبير هم به خاطر اين بود که در مقابل اهانت کنندگان به ولايت و ساحت مقدس حضرت سيدالشهداء بايد تعبيري مي‌کردم که جوابگوي احساسات مردم باشد چه بسا که توهين به مراسم عزاداري اباعبدالله مسئله کوچکي نبود وقتي مردم با چشم خودشان ديدند که پرچمي که به "ياحسين شهيد" مزين شده است آن را کندند و به آتش انداختند آن هم براي مردمي که هستي‌شان مال امام حسين(ع) است، بنابراين طبيعي بود که برخورد با اين قضيه بايد متناسب با اين حرکت و اهانت باشد لذا تعبير به بزغاله و گوساله از کسي که اين حرکت را کرده است از نظر مردم شايد خفيف‌ترين تعبير بود و اين سخن بنده نيز مستند قرآني و روايي داشت.


* گوساله سامري باعث گرايش عده‌اي به شرک شد

تعبير گوساله به خاطر اين بود که اينها گوساله سامري بودند چرا که گوساله سامري باعث گرايش يک عده به شرک شد طبيعتا اينها گوساله سامري بودند که فکر کردند بيايند و جامعه را به شرک و بت‌پرستي و توجه به استکبار سوق دهند اينها در نقش گوساله سامري ظاهر شدند و عزاخانه امام حسين (ع) را آتش زدند.تعبير به بزغاله هم تعبير اميرالمومنين (ع) است زماني که مردم کوفه حاضر نشدند در مقابل ظلم معاويه قيام کنند و با آن سازش کردند اميرالمومنين از آنها به عنوان بزغاله تعبير مي‌کنند و مي فرمايند: «شما از حق جدا مي‌شويد و از حق نفرت داريد مثل نفرتي که يک بزغاله از غرش شير دارد.» اميرالمومنين آنها را به دليل نفرتي که از حق دارند به بزغاله تعبير مي‌کند و به نظر من اين تعبير در خصوص آدم‌هايي که تا حدي از حق‌ نفرت پيدا کرده و به باطل گرايش پيدا مي‌کنند که به مجلس عزاداري سيدالشهدا بي‌حرمتي مي کنند لايق اين صفت هستند لذا تعبير من حساب شده بود و به سران فتنه اطلاق نمي‌شد بلکه شامل «حرمت‌شکنان روز عاشورا» مي‌شد.

* ماجراي نامه‌ به ميرحسين موسوي بعد از نهم دي

پس از ايراد اين سخنراني آقاي موسوي بعدا عليه اين سخنان بيانيه‌اي را صادر کردند و من نامه‌اي برايشان نوشتم و همه اين موارد را ذکر کردم که در روزنامه ايران هم چاپ شد.

عليرغم بيان اينگونه استدلالات، احساسات مردم آنقدر قوي بود که حتي اين تعابير نيز پاسخگوي اين احساسات نبود اما ما مقيد بوديم که جوري عمل نکنيم که در اين جمع برخلاف ادب سخن و صحبتي مطرح شود؛ حماسه ۹ دي ناشي از اراده خداوند و شفاف سازي هاي رهبري بود.

*حماسه ۹ دي ناشي از اراده خداوند و شفاف سازي هاي رهبري بود

 بسترهاي شکل‌گيري حماسه ۹ دي را بر اساس چه مولفه‌هايي مي‌دانيد؟ بيشتر براي‌مان در اين باره توضيح دهيد.

آيت‌الله علم الهدي: ممکن است که خيلي‌ها عرايض بنده را قبول نداشته باشند و با همه ديدگاه‌ها و سخنانم موافق نباشند لذا از نظر من حماسه ۹ دي هيچ بستر اجتماعي جز اراده وجود مقدس پروردگار، توجهات خاص امام زمان (ع) و شفاف‌سازي‌هايي که مقام معظم رهبري نسبت به فتنه داشتند و بيدار‌باش‌هايي که در مردم ايجاد کردند، نداشت.

درست است که تحليل‌هاي ارائه شده از سوي مقام معظم رهبري مردم را در موضع ضد فتنه قرار داد و از سوي ديگر اهانت فتنه‌گرها به ساحت مقدس سيدالشهداء عواطف مردم را جريحه‌دار کرد اما آن جرح عاطفي مردم ـ که برخي به عنوان دليل اصلي شکل گيري حماسه ۹ دي از آن ياد مي کنندـ در حد توليد آن حماسه نبود؛ به نظر اينجانب جريحه‌دار شدن احساسات ديني مردم و بيدارباش و نفرت مردم از جريان فتنه و فتنه گران يک امر بديهي بود و نيازي به حضور در خيابان‌ها و فرياد زدن در اين خصوص نداشت به عقيده بنده در اين حرکت اراده خداوند بر اين قرار گرفت که به دنياي کفر و الحاد اعلام کند که اين مردم هيچ گاه وجه‌المصالحه توطئه استکبار قرار نمي‌گيرند. کارهاي خدا مثل کار ما انسان‌ها نيست بيشتر اعلام‌هاي خداوند در يک ساختار به اصطلاح قهري و طبيعي به مردم اعلام مي‌شود چطور وقتي پيامبر(ص) مي‌خواهد به دنيا بيايد درياچه ساوه خشک مي‌شود، طاق‌ کسري شکسته مي‌شود، آتش آتشکده‌ها خاموش مي‌شود و ... اينها حقايقي براي اعلام آمدن پيامبر و ريشه‌کني کفر و شرک است در حماسه ۹ دي خداوند مي‌خواست نسبت به اين کشور و زمينه‌هاي موجود در مردم به دنياي کفر و استکبار هشدار دهد.

*نيرومندترين شکل ولايت مداري مردم در ۹ دي بروز پيدا کرد

نيرومندترين شکل ولايت مداري مردم در ۹ دي بروز پيدا کرد؛ وجود اقدس امام زمان(عج) نيز عنايت فرمودند براينکه جريان ولايت‌مداري مردم در يک شکل قوي و نيرومندي بروز پيدا کند و اين حضور باشکوه مردم يک رمز غيبي داشت بنابراين اين حضور در صحنه در همه جاي کشور امري جز عنايت خدا نبود چراکه مسئله فتنه طوري بود که با همه روشنفکري‌ها و شفاف‌سازي‌هايي که مقام معظم رهبري داشتند ولي در عين حال عده‌اي را در اصل مسئله دچار ترديد کرده بود، اين حماسه باعث شد همه آنها ترديدها بي‌اثر شود و مسئله ولايت‌مداري اين ملت در يک شکل قوي و نيرومند بروز و ظهور داشته باشد.

به حرمت شکني و هنجار شکني فتنه‌گران اشاره کرديد، به نظر شما دستگاه معرفتي جرياني که حرمت‌شکني روز عاشورا و روز قدس، پاره کردن تمثال امام در ۱۶ آذر را رقم زد بر چه اساسي بود و تفکر اينها بر چه مبنايي است؟

آيت‌الله علم الهدي: بنابر فرمايش مقام معظم رهبري مسئله جريان فتنه داراي دو بخش ريشه‌اي و اجرايي است؛ ريشه فتنه در دست آمريکا و انگليس بود و آنها طبق تجربه‌اي که داشتند ديدند اينگونه حرکات در برخي کشورهاي منطقه جواب داده بنابراين درصدد اين بودند از هر موفقيت و فرصتي براي ايجاد چنين جرياني استفاده و نظام را ساقط کنند؛ خوب اصل فتنه مال اينها بود و هيچ کس هم قبل از مقام معظم رهبري اين ريشه را در ک نکرد، رهبري در آبان سال ۸۷ يعني مدت‌ها قبل از انتخابات و اعلام کانديداتوري‌ها در يکي از سخنراني‌هايشان از سياستمداران خواستند در زمين دشمن بازي نکنند چه ببرند و چه ببازند به نفع دشمن است لذا نيت دشمنان در راه‌اندازي فتنه را احساس کرده بودند و بر همين اساس توصيه‌هاي مکرري داشتند که در مسئله انتخابات خيلي دنبال نفي و اثبات نباشيد.

* مجريان فتنه بيش از آنچه حقشان بود توقع و مطالبه کردند

اين معلوم بود که دشمن دارد چکار مي‌کند يکي از ابعاد جريان فتنه اين بود که اصل مساله آنها هستند و مي‌خواهند از فتنه ريشه‌اي برداشت کنند بخش دوم نيز اصل اجرايي فتنه بود که طي آن عده‌اي در داخل کشور در قالب جنبش سبز حالا به صورت آگاهانه يا ناآگاهانه مباشرت و اجراي فتنه را برعهده گرفتند. اصل عمل اينها يک عمل "بغي" بود که انجام دادند و مجري فتنه دشمن شدند.

بغي، به اين معنا است که بيش از آنچه حقشان است توقع و مطالبه مي‌کنند و دنبال تامين بيش از حق‌شان هستند و به عبارتي ديگر اين افراد با استثمار جامعه از قانون سرپيچي مي‌کنند.



*طراحي و مديريت اجرايي فتنه ۸۸ با دشمن بود

ادعاي تقلب در انتخابات، خودداري از پيگيري اين موضوع از مسير قانوني، اردوکشي خياباني و راه اندازي راهپيمايي غيرقانوني از جمله مصاديق بغي است که در فرهنگ اسلام و قرآن بغي ناميده مي‌شود.

دشمن براي براندازي نظام اقدام به انجام حرکت‌هاي جهشي کرد، طراح اصلي فتنه ۸۸ دشمن بود البته تنها طراح نبود و مديريت اجرايي آن را نيز عهده دار بود.

يعني معتقديد اتاق فکر اين جريان خارج از ايران بود؟

آيت‌الله علم الهدي: بله متاسفانه يک عده در کشور فقط دست نشانده و مباشر بودند اعلاميه مي‌دانند و عده‌اي را به راهپيمايي دعوت مي‌کردند؛ دشمن هم با اين مديريت فقط به تحقق هدف خودش که براندازي نظام بود مي انديشيد و براندازي نظام هم جز با براندازي دين امکان‌پذير نبود يعني دشمن به اين باور رسيده بود که تا وقتي که مردم پايبند دين و نظام هستند نمي توانند کاري از پيش ببرند يا بايد نظام غير ديني براي مردم ايجاد کنند که امکان ندارد چرا که در راس نظام ما، ولي‌فقيه جامع‌الشرايط است لذا متوجه شدند در اين خصوص کاري نمي‌تواند انجام دهد و مجبور است مردم را از دين جدا کند پس براي براندازي دين حرکت‌هاي جهشي مثل شعار «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران» يا «استقلال آزادي جمهوري ايراني» را مطرح مي‌کرد.

*سران فتنه در توطئه دشمن براي براندازي مباشرت کردند

يا اينکه با ضربه زدن به بزرگ‌ترين نقطه وابستگي اين مردم که امام حسين (ع) است درصدد رخنه به باورهاي ملي و ديني‌شان بود اينها تقريبا اهدافي بود که دشمن داشت و اين آقايان هم زمينه اجرايي اين اهداف را ايجاد کردند و در توطئه اي مباشرت کردند که مديريتش را سردمداران استکبار بر عهده داشتند؛ سران فتنه با بيانيه هايشان ايجاد شبهه مي کردندسران فتنه حتي حاضر نشدند وقتي مي‌بيند که حرکت آنها غيرارزشي است و اصول را مورد هجوم قرار گرفته است حداقل بيايند در بيانيه‌هايشان اين مسائل را از هم جدا کنند، در قضييه ۱۶ آذر بگويند اينهايي که عکس امام راحل را پاره کردند و يا در وز عاشورا مجلس عزاي امام حسين(ع) را آتش زدند از ما نيستند، آن وقت آقاي موسوي بيانيه داد و اين فتنه گران را «عزادار خداجوي» ناميد و به طور شفاف ايجاد شبهه کرد.

شما تاکيد داشتيد که نمي‌توان نيت خواني کرد، اما آيا با وجود روشنگري‌هاي مقام معظم رهبري باز هم ندانسته و از روي غفلت مديريت شدند؟

آيت‌الله علم الهدي: قضاوت در خصوص افراد و انگيزه آنها آسان نيست لذا دستگاه قضايي هم که مي‌خواهد محاکمه کند نمي‌تواند براساس نيت افراد آنها را محاکمه کند.

بله ولي سوال اينجاست که اگر مغرض نبوده‌اند چرا ابزار ندامت و توبه نمي‌کنند؟

آيت‌الله علم الهدي: يکي از افرادي که ظلم زيادي در حق اميرالمومنين(ع) کرده بود هنگام مرگ از ايشان در قبال ظلم‌هايش طلب بخشش کرد و حضرت نيز فرمودند من تو را مي‌بخشيم اما به اين شرط که در ميان مردمي که در حقم ظلم کرده‌اي طلب بخشش کني آن فرد خواسته آن حضرت را قبول نکرد و گفت آتش جهنم را به عذرخواهي در ميان آنها ترجيح مي‌دهم، اين نمونه‌اي از وسوسه‌هاي شيطاني است که در اين زما‌ن‌هاي حساس بروز پيدا مي‌کند و به همين راحتي نيست.

* امر بر موسوي و کروبي مشتبه شده که مي‌توانند دوباره حيات سياسي پيدا کنند

علاوه بر اين گاهي اوقات اينقدر مسائل براي آقايان تلقين و القا مي‌شود که امر بر خودشان نيز مشتبه مي‌شود که چه بوده و چه شده و يک جريان‌هايي اطراف آنها هستند که فکر مي‌کنند به وسيله آنها مي‌توانند دوباره حيات سياسي پيدا کنند.

آنها عليرغم روشنگري‌هاي مقام معظم رهبري پس از حماسه ۹ دي درصدد بودند اين مطلب را به مردم نيز القاء و فتنه و فتنه‌گران را تبرئه کنند يعني حتي خود آنها نمي‌دانند که مسئله براي مردم روشن است و تبرئه فتنه نه تنها باعث حيات سياسي آنها نمي‌شود بلکه بيشتر ابزار مرگ‌ سياست‌شان مي‌شود.


اين به خاطر سعه‌صدر نظام نيست چون برخي از آنها مي‌گويند ما از طلب خودمان گذشتيم و فتنه ۸۸ حاصل يک فضاي احساسي بود و براندازي نبود؟

آيت‌الله علم الهدي: امام بزرگوار در بنيان‌گذاري نظام مصلحت را در اين ديدند که يک قلعه ايمني را با ديوارهاي بلند ولايت فقيه و دروازه وسيع مردم‌سالاري به وجود آورند، ما مي‌خواهيم مردم‌سالاري به عنوان يک اصل در نظام ما تثبيت شده بماند و اين مردم‌سالاري را در سايه دين به دنيا نشان دهيم. مسئله ما ايران و اداره آن نيست مسئله ما اسلام و جهان است امام راحل هم از روز اول فرمودند که ما بايد انقلاب را به جهان صادر کنيم و صدور انقلاب صدور حاکميت ما نيست صدور انقلاب صدور اصول و ارزش‌هاي ما است.

*مردم‌سالاري واقعي در سايه دين قابل تحقق است نه در سايه ليبراليسم

بعد از اينکه دو قرن و نيم از عمر مدرنيته گذشته و ليبرال دموکراسي را به عنوان بهترين نظام سياسي ارائه داده است واقعيت اين است که ليبرال دموکراسي هم اين قدر مصيبت و مضرات به بشر تحميل کرده است که از جمله آنها مي توان به جنگ‌هاي جهاني و کشتار افراد بي‌شمار اشاره کرد. دنيا از فجايع ليبرال دموکراسي خسته است از اين رو ما آمده‌ايم يک دکترين سياسي را به مردم جهان معرفي کنيم و بگوييم شما که تشنه ليبرال دموکراسي و مردم‌سالاري هستيد مردم‌سالاري واقعي در سايه دين قابل تحقق است نه در سايه ليبراليسم.

مي‌خواهيم اين را به مردم نشان دهيم بنابراين بايد ماليات و هزينه هاي اين صدور را هم بپردازيم تا دنيا را متوجه دکترين اسلام کنيم تا آرزو و آرمان اصلي مردم دنيا که همان حاکميت مردم‌سالاري است محقق شود.

*دستياران فتنه مليجک سياسي هستند

طبيعتا بايد ما يک فضاي باز و آزاد داشته باشيم تا حتي کساني که عقايدشان که بر همگان مسجل است صحبت کنند و آنها را محکوم نکنيم و اجازه بدهيم عقيده‌شان را بگويند، درست است که اين اقدام ضايعاتي را نيز به همراه دارد اما بايد اين شرايط را بپذيريم زيرا در واقع اين هزينه مردم‌سالاري در سايه دين است.

سران فتنه به جاي دفاع و تبرئه بايد برائت بجويند و افرادي که از فتنه گران حمايت و آنها را تبرئه مي کنند باطن خودشان را نشان مي‌دهند مردم اينها را مي‌شناسند اينها يک سري مليجک سياسي هستند.

آنها آن موقع دستيار مجريان فتنه بودند و به همين خاطر دچار مرگ سياسي شدند و جريان هايشان منحل شد و به قول معروف آرم پيدا کردند و نمي‌توانند وارد عرصه سياسي شوند اما حالا مي‌خواهند با اين اقدامات حيات سياسي‌شان را تجديد کنند و فکر مي‌کنند حيات سياسي‌شان در اين است که به يک جريان مفسد که به واسطه آنها دچار مرگ سياسي شدند، متوسل شوند در حالي که تنها راهشان اين است که به جاي دفاع و تبرئه، برائت جويند و اظهار ندامت کنند شايد آن موقع نجات پيدا کنند اما اين هم لطف خداست که راه را اشتباه رفته‌اند و در سايه اين دفاع مشت‌شان بيشتر باز مي‌شود چون اگر وارد عرصه سياست مي شدند و در انقلاب جايگاه پيدا مي‌کردند به مقابله با اصول نظام و ارزش‌هاي ولايت‌مدارانه مي‌پرداختند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html